15.1.2014

Tero Pitkämäki on Vuoden 2013 urheilija

Tero Pitkämäki Vuoden 2013 urheilija

Keihäänheiton MM-hopeamitalisti Tero Pitkämäki on valittu Vuoden urheilijaksi. Hänet palkittiin Suomen Urheilugaalassa tiistaina 14.1. Helsingissä.

Pitkämäki keräsi Urheilutoimittajain Liiton jäsenäänestyksessä yhteensä 3 441 pistettä.

Tero oli varsin yllättynyt ja otettu saamastaan tunnustuksesta ja alkukauden vaikeuksien jälkeen palkinto tuntui erityisen hyvältä.

- Huh huh, vähän polvet tutisevat. Jos olisivat tutisseet heittopaikoilla tällä tavalla, niin ei paljon Uunoa täällä nosteltaisi, Pitkämäki sanoi palkintopuheessaan.

Palkintopuheessaan Tero kiitti kaikkia niitä, jotka ovat olleet  tukena; omia läheisiä, Niinaa ja omaa perhettä, valmentaja Hannu Kangasta, manageria, hierojaa, Urheiluliiton valmentajia ja tietysti yhteistyökumppaneita, jotka ovat muistaneet heikoillakin hetkillä. Erityiskiitokset Tero Pitkämäki antoi lisäksi yleisölle. Kesän jälkeen saadut yleisön positiiviset kommentit ovat lämmittäneet erityisen paljon.

Ponsse onnittelee Tero Pitkämäkeä Vuoden Urheilija tittelistä!